יום רביעי, 4 באפריל 2018

גבורת היחיד ביבניאל - ערב פסח תש"ד



                                                                                מנחם לונץ-'אליעזר'                        שבתאי דרוקר - 'ציון' 
ערב פסח תש"ד- היום לפני 74 שנים
בגיליון עיתון 'החזית' ניסן תש"ד, עלתה כתבה לזכרם של נופלים בקרב יחידים מול רבים ביבניאל. מנחם לונץ 'אליעזר' הסתיר בביתו את שבתאי דרוקר, 'ציון' אשר נפצע ברגלו. 'ציון', לוחם לח"י מחיפה שנפצע ב-2 באפריל 1944, בעת חילופי אש עם המשטרה, תקרית בה נפל חברו יוסף רוזנבאום 'ברוך'.
'ציון', עלה עם משפחתו מפולין בגיל צעיר, סיים את לימודיו והצטרף לאצ"ל ואח"כ ללח"י. 'אליעזר', סיים את בית המדרש למורים בירושלים, אך חזר ליבניאל כדי לנהל את המשק המשפחתי. ב-1943 התגייס ללח"י ונתן מחסה לרבים מאנשי לח"י המבוקשים. 'אליעזר', טיפל בפצוע, אך הסתבר כי אחד מחברי ה"הגנה" מיבניאל מסר לבריטים פרטים והסגירם לבולשת. ב- 6/4/1944 הקיפו את הבית שוטרים בריטים. התנהל קרב יריות, הכוחות לא היו שווים. שני אקדחים לעומת עשרות תת מקלעים ומקלעים. 'ציון' ו'אליעזר', החליטו להילחם על נפשם ולהשיב אש, ונפלו מות גיבורים. כשנוכח 'אליעזר', כי אין עוד רוח חיים באפו של חברו שלח את הכדור האחרון שנותר אל פיו.
אליהו גולומב, מפקד ה"הגנה", אמר לנתן ילין מור, חבר מרכז לח"י, על שני הלוחמים: "אני כולי נרעש ונרגש. אם השכלתם להקים בחורים כאלה, לא יצלח עליכם שום נשק ושום איש לא יוכל לכם".
האירוע התרחש בערב חג הפסח, ופורסם בגיליון תחת הכותרת "זבח פסח תש"ד". כך נכתב: " אותו האיש ביבניאל, שהלשין לבולשת הבריטית על מנחם לונץ הי"ד, שהוא נותן מחסה בביתו ללוחם עברי, אותו האיש – פסח כשר היה לו השתא, למהדרין מן המהדרין.
במה נשתנה?
ובאותו ליל הסדר של אותו היום בו הודיעו העיתונים על זבח הפסח של היישוב העברי בשנת תש"ד ישבו אלמונים במחתרת ל"סדר".
והרבה מאוד מרור על שולחנם ושני גופות קדושים מסובים עמהם. לא "שי לחייל" יישלח להם, כי אין לגופם מדים בריטיים...
ואחד שואל( לא ילד. פה אין ילדים, יען כי אין פה אמהות).
מה נשתנה מק-מייכל, מאנטיוכוס, מטיטוס, מאדרינוס?
מה נשתנה לוחם חרות ישראל מפרטיזן צרפתי, פולני ויוגוסלבי?
שאין לקצץ את רוצחיהם מדם שוטרים בריטיים שיש להשמיד את שופכיהם, שיש לרדוף אותם במעשים שכל האמצעים טהורים אפילו בעיני רבנים ואנשי מוסר, כדי לחסלם חיסול פיסי ממש. מה נשתנה דם עברי מדם בריטי?
מה נשתנה?
וכולם עונים
עבדים!"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה